У Міноборони відповіли, чи мають право працівники ТЦК затримувати людей для оновлення даних

Представники ТЦК не мають права затримувати громадян та доставляти їх до Територіального центру комплектування для оновлення військово-облікових даних.

Про це йдеться у відповіді Міністерства оборони України на запит РБК-Україна

Як зазначили у Міноборони, право на адміністративне затримання та доставку громадянина до ТЦК мають лише поліцейські. Уповноважені представники ТЦК таких прав не мають.

При цьому під час дії воєнного стану уповноважені представники ТЦК вживають заходів разом із поліцейськими в адміністративному затриманні та доставці до ТЦК громадян, які відмовляються від отримання повісток або порушили правила військового обліку.

Про це йдеться в абзаці 10 пункту 15 порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації на особливий період, затверджений ухвалою Кабміну від 16.05.2024 №560.

Таким чином, адміністративне затримання громадянина поліцейським може відбуватися у присутності уповноважених представників ТЦК. Також не заборонено законом доставляти громадянина, затриманого поліцейським, на транспортному засобі ТЦК за умови присутності в ньому поліцейського добровільно (тобто не всупереч волі громадянина)”, – пояснили у Міноборони.

При перевірці військово-облікових документів – у разі відмови пройти до районного (міського) ТЦК поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, здійснює адміністративне затримання та доставку громадянина до ТЦК на підставі статей 261 та 262 КУпАП.

У свою чергу, під час перевірки документів пропозиція “пройти” до ТЦК має надійти від старшого групи оповіщення (судячи з постанови, старшим може бути лише представник ТЦК) у таких випадках:

▪️у разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою КМУ №1487 або Законом «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»,
▪️ розбіжностей військово-облікового документа щодо військово-облікових даних Єдиного державного реєстру “Оберіг”.
Крім того, поліцейські самостійно можуть здійснити адміністративне затримання та доставку особи до ТЦК:

▪️за відсутності військово-облікового документа (або ВОД в електронній формі)
▪️ інформації у реєстрах та базах (банках) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС, про розшук такої особи.

Також визначено, що керівники територіальних органів (підрозділів) поліції:

▪️ за зверненням ТЦК, адміністративне затримання та доставку органами (підрозділами) поліції у зазначені центри та органи резервістів та військовозобов’язаних, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАП. Адміністративне затримання таких осіб провадиться незалежно від їхнього місця знаходження на військовому обліку. У такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК;
▪️ ТЦК про неможливість здійснити адміністративне затримання та доставку протягом 30 календарних днів до такого центру осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАП;
▪️ проведення поліцейськими перевірок в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа (ВОД в електронній формі) разом з документом, що засвідчує особу, та у разі відсутності у такої особи ВОД (ВОД в електронній формі) або наявності інформації в реєстрах та базах (банках) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС, про розшук такої особи здійснення адміністративного затримання та доставки такої особи до найближчого ТЦК.

Related posts

“Руки геть від ГУР і Буданова” – перший керівник військової розвідки України жорстко відреагував на спроби змін у відомстві

Дослідження: серед усіх спецслужб українці найбільше довіряють ГУР

ГУР: росія готувала геноцид українців ще до початку повномасштабного вторгнення